Yatırımcı İlişkileri

Bir Bakışta Penta

Neden Penta Teknoloji

1990 yılında küçük bir ofiste start-up olarak hayata başlayan Penta, bugün en gelişmiş küresel ve yerel teknoloji ürünlerinin dağıtımını hızlı ve güvenli şekilde gerçekleştiren, Türkiye’nin öncü teknoloji dağıtıcı şirketleri arasında yer almaktadır. En önemli değeri insan kaynağı olan Penta’da 340’dan fazla çalışan bulunmaktadır.

Penta, 1997 yılında Türkiye’nin bilişim alanındaki ilk B2B sitesini yapmış ve 2005 yılında HP dağıtıcılığını almıştır. 1997-2007 yılları arasında yaklaşık 35 kat büyüyen Penta, Türkiye’nin tüm sektörleri baz alındığında en hızlı büyüyen dördüncü şirketi olmuştur.

Penta, kurulduğu günden bu yana teknolojideki uzmanlığı, operasyonel verimliliği, farklı finansal çözümleri, güçlü dağıtım zinciri ve IT altyapısı ile iş ortaklarının daha verimli, daha kârlı ve rekabetçi olmaları hedefi ile çalışmaktadır.

Toplam 40'ın üzerinde global teknoloji markasının Türkiye dağıtıcılığını yapan Penta, bunlardan 15’inin Türkiye’deki tek distribütörü olarak 2021 yılında yaklaşık 30 bin teslimat noktasına ürün ulaştırmıştır. 9.000’in üzerinde iş ortağıyla uçtan uca çözümler sunan Şirket, teknoloji dağıtıcılığı alanında geliştirdiği katma değerli distribütörlük faaliyetleri ve dijitalleşme yatırımları ile sektöründe fark yaratmaktadır.

2011 yılında, IT dağıtım sektörünün önde gelen isimlerinden Yıldız Holding’e ait Mersa Sistem ile stratejik ortaklık yapan Penta, 2012 yılı sonunda Mersa Sistem ile Penta Teknoloji adı altında birleşerek sektörün en büyük ikinci firması olmuştur. Takip eden yıllarda da, sektör liderliği hedefi ve katma değerli dağıtıcılığa yatırım yapma stratejisi doğrultusunda, Medyasoft, Ekip Elektronik, Beyaz İletişim ve Sayısal Grafik şirketlerini satın alarak ürün çeşitliliğini genişletmiştir.

Katma değerli iş yapma modeli ile Penta "Tüm paydaşların mutlu edilmesi" vizyonundan hareketle faaliyetlerini yürütmektedir.

Sektörde 30 yılı aşan tecrübesiyle, Türkiye’nin en köklü teknoloji dağıtıcılarından biri olarak, halka arz adımıyla başarılarına bir yenisini daha ekleyen Penta, Mayıs 2021 itibarıyla, Borsa İstanbul Yıldız Pazar’da “PENTA” koduyla işlem görmeye başlamıştır.

Rakamlarla Penta

  • Bilgisayar, yazılım ve donanım ürünleri başta olmak üzere bilgi teknolojileri ürünlerinin dağıtımını gerçekleştiren Penta, 2021 yılını 636 milyon ABD doları ciro ile kapatarak ABD doları bazında %5,9’luk bir büyüme kaydetmiştir. Son üç yılda ortalama büyüme oranı %5,4 olarak gerçekleşmiştir.
  • Penta’nın 2021 yılında brüt kâr marjı %7,2 olarak gerçekleşmiştir. 2018’de 21 milyon ABD doları olan FAVÖK seviyesi 2021 yılında 34 milyon ABD dolarına ulaşmış ve yıllık ortalama %18,2’lik büyüme gerçekleşmiştir. 2020 yılında Şirket’in FAVÖK marjı %5,6 ve 2021 yıl sonu itibarıyla %5,4 seviyesindedir.
  • Penta’nın faaliyet giderlerinin cirosuna oranı 2020 yılında %2,1 iken 2021 yılında %1,9 olarak gerçekleşmiştir.
  • Penta, en önemli kaynaklardan biri olan işletme sermayesini, doğru, kârlı ve istikrarlı nakit yaratan kanallara, müşterilere ve markalara kanalize etmeye önem vermektedir. Şirket’in işletme sermayesinin satışlara oranı 2018 yılında %21’ler seviyesinden 2021 yılında %16’lar seviyesine düşmüştür. Bu da artan ciro karşısında işletme sermayesini aynı oranda artırmadan faaliyetlerini geliştirdiğini göstermektedir.
  • Penta, işletme sermayesi kârlılığında 2018 yılındaki %18’ler seviyesinden 2021 yılında yükselen bir trendle %34’ler seviyesine ulaşmıştır.